Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika školní zralosti
Šachová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Anotace: Diplomová práce charakterizuje současnou mateřskou a základní školu, ukazuje základní metody a formy spolupráce těchto institucí a poukazuje na to, jak usnadnit dětem přechod z preprimárního do primárního vzdělávání. Metody, které byly v práci použity, jsou metoda pozorování a metoda strukturovaného rozhovoru. Pozorování probíhalo na vybraných mateřských a základních školách. Rozhovory byly realizovány s řediteli, či vedoucími pracovníky těchto institucí. Rozhovory byly realizovány také s odborníky z pedagogicko-psychologických poraden. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak probíhají zápisy do současných základních škol, jak jsou žáci úspěšní/neúspěšní, jaké jsou nejčastější důvody odkladů školní docházky. Práce poukazuje také na to, že děti předškolního věku jsou schopny, v poměrně krátkém časovém úseku, velkého rozvoje schopností. Dalším cílem práce byla snaha zjistit formy a metody spolupráce jednotlivých mateřských a základních škol. Práce poukazuje i na možné obtíže dětí v mateřských školách, či na pozdější obtíže na počátku školní docházky. Práce také poukazuje na informovanost rodičů a dětí ohledně odkladů školní docházky.
Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení
Malinová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomová práce "Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení" je porovnání intervence mateřské školy a přípravné třídy základní školy u dětí s odkladem školní docházky. Práce popisuje všechny druhy specifických poruch učení. Detailně rozpracovává speciálně pedagogickou diagnostiku rizikových faktorů specifických poruch učení. Nabízí ucelenou metodiku časově nenáročného orientačního testování rizikových faktorů specifických poruch učení u dětí před nástupem školní docházky. Tato metodika byla použita při testování dětí s odloženou školní docházkou na začátku školního roku a v březnu téhož školního roku. Vyhodnocení výsledků testování jednotlivých účastníků výzkumu je zpracováno graficky, je doplněno kazuistikou a zdokumentováním kresebné a grafomotorické tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole
Kasalová, Tereza ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole si v teoretické části klade za cíl, seznámit čtenáře s předškolním věkem dítěte, poskytnout informace o školní zralosti a připravenosti dětí na vstup do základní školy, seznámit se s důvody odkladu školní docházky a pochopit význam přípravných tříd při základních školách. Cílem výzkumné části je představit čtenáři jednu konkrétní přípravnou třídu a to při Základní škole U Říčanského lesa, diplomová práce se snaží zjistit, zda je tato třída pro děti krok do úspěšného startu v základní škole a mapuje spokojenost rodičů dětí, které navštěvují tuto přípravnou třídu. Jako výzkumné metody jsem použila test schopností a rozhovor.
Nedonošené děti v mateřské škole z pohledu učitelky
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedonošenosti u dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit, jak učitelky mateřských škol vnímají nedonošenost v předškolním období, a jaké vývojové odlišnosti se projevují u nedonošených jedinců v předškolním věku. Práce je koncipována do dvou částí teoretické a empirické. Teoretická část vymezuje nedonošenost od raného věku dítěte po věk předškolní. Dále uvádí možné následky nedonošenosti v postnatálním vývoji a systémy, které pečují o nedonošené děti. Ve výzkumné části jsou prezentovány zjištěné výsledky, které byly získané metodami kvalitativního výzkumu.
Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení
Malinová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomová práce "Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení" je porovnání intervence mateřské školy a přípravné třídy základní školy u dětí s odkladem školní docházky. Práce popisuje všechny druhy specifických poruch učení. Detailně rozpracovává speciálně pedagogickou diagnostiku rizikových faktorů specifických poruch učení. Nabízí ucelenou metodiku časově nenáročného orientačního testování rizikových faktorů specifických poruch učení u dětí před nástupem školní docházky. Tato metodika byla použita při testování dětí s odloženou školní docházkou na začátku školního roku a v březnu téhož školního roku. Vyhodnocení výsledků testování jednotlivých účastníků výzkumu je zpracováno graficky, je doplněno kazuistikou a zdokumentováním kresebné a grafomotorické tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diagnostika školní zralosti
Šachová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Anotace: Diplomová práce charakterizuje současnou mateřskou a základní školu, ukazuje základní metody a formy spolupráce těchto institucí a poukazuje na to, jak usnadnit dětem přechod z preprimárního do primárního vzdělávání. Metody, které byly v práci použity, jsou metoda pozorování a metoda strukturovaného rozhovoru. Pozorování probíhalo na vybraných mateřských a základních školách. Rozhovory byly realizovány s řediteli, či vedoucími pracovníky těchto institucí. Rozhovory byly realizovány také s odborníky z pedagogicko-psychologických poraden. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak probíhají zápisy do současných základních škol, jak jsou žáci úspěšní/neúspěšní, jaké jsou nejčastější důvody odkladů školní docházky. Práce poukazuje také na to, že děti předškolního věku jsou schopny, v poměrně krátkém časovém úseku, velkého rozvoje schopností. Dalším cílem práce byla snaha zjistit formy a metody spolupráce jednotlivých mateřských a základních škol. Práce poukazuje i na možné obtíže dětí v mateřských školách, či na pozdější obtíže na počátku školní docházky. Práce také poukazuje na informovanost rodičů a dětí ohledně odkladů školní docházky.
Problematika školní zralosti a její diagnostika
Havránková, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Cílem bakalářské práce "Problematika školní zralosti a její diagnostika" je teoretické vymezení školní zralosti, jejich znaků a nástrojů její diagnostiky. Cílem praktické části je nástin "komplexní diagnostiky školní zralosti" ze strany učitelky v mateřské škole. Tedy praktické užití některých diagnostických testů a metod pedagogické diagnostiky. V teoretické části se zmiňuji o předškolním období a mladším školním věku z hlediska vývojové psychologie. Následně o školní zralosti a připravenosti. O Metodách pedagogické diagnostiky a metodách posuzování školní zralosti. V závěru se zabývám odkladem školní docházky a jeho nejčastějšími příčinami. Praktická část obsahuje podrobné kazuistiky dvou předškolních dětí. Tyto kazuistiky se skládají z osobní a rodinné anamnézy dítěte, získané především z rozhovorů s rodiči a učiteli, spolu s výsledky mého zúčastněného pozorování. Dále obsahují interpretaci výsledků tří testů školní zralosti: Orientačního testu školní zralosti, Metody zjišťování deficitů v dílčích funkcích a Školní zralosti- co by dítě mělo umět před vstupem do školy. Výsledkem je tedy určitá "komplexní diagnostika školní zralosti", která by mohla být prováděna učitelkami v mateřských školách. Klíčová slova školní zralost, znaky školní zralosti, odklad školní docházky, diagnostika, dítě v...
Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole
Kasalová, Tereza ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole si v teoretické části klade za cíl, seznámit čtenáře s předškolním věkem dítěte, poskytnout informace o školní zralosti a připravenosti dětí na vstup do základní školy, seznámit se s důvody odkladu školní docházky a pochopit význam přípravných tříd při základních školách. Cílem výzkumné části je představit čtenáři jednu konkrétní přípravnou třídu a to při Základní škole U Říčanského lesa, diplomová práce se snaží zjistit, zda je tato třída pro děti krok do úspěšného startu v základní škole a mapuje spokojenost rodičů dětí, které navštěvují tuto přípravnou třídu. Jako výzkumné metody jsem použila test schopností a rozhovor.
Příprava předškolního dítěte na zahájení školní docházky
DRAŽANOVÁ, Judita
Bakalářská práce se skládá z teoretické části, která popisuje vývojové období předškolního dítěte mezi pátým a sedmým rokem a zabývá se problematikou školní zralosti, přípravou předškolního dítěte na vstup do školy a oblastmi, které jsou pro úspěch ve škole klíčové. Praktická část testuje dovednosti a obecné znalosti konkrétního výzkumného vzorku dětí z mateřské školy a navrhuje praktická cvičení a možnosti, jak tyto děti rozvíjet.
Postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte.
BÍLÁ, Martina
Práce se zaměřuje na postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte. V teoretické části se autorka zabývá pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost a problematikou odkladu školní docházky. V praktické části jsou popsány diagnostické metody posuzování školní zralosti, které používá Pedagogicko-psychologická poradna v Českých Budějovicích (PPP). Dále je popsána komunikace pracovníka PPP s dítětem a s rodiči. Na základě dostupných informací o rodičích, které má PPP k dispozici, jsou analyzovány typy rodičů podle přístupu k odložené školní docházce dítěte.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.